marvidsson.blogg.se
my life in words.

ge mig styrka!

Den här eviga väntan gör mig arg och irriterad. Inte bara jag, utan mina nära ocv kära med. Och jag är så trött på mig själv. Faktiskt.
Mitt humör, mitt dåliga tålamod, min korta stubin. Jag börjar förstå min omgivning mer och mer. För några veckor fick jag genomgå x antal samtal, utredningar och tester. Efter många om och men kom dom fram till att jag har ADHD. ADHD står för Attention Deficit/Hyperactivity Disorder, en neuropsykiatrisk störning som innebär problem med uppmärksam och hyperaktivitet. Även lättare till att bli väldigt aggresiv. Jag gjorde utredningen dels för min egen skull, och dels för min skolgång. Möten är färdiga och nu återstår läkarbesök för medicinering. Allt detta skulle ske innan skolstart. Men jag börjar tveka. Kollar brevlådan dagligen men ingen kallelse. Vad i helvete !?
Skolan börjar snart, och för att kunna lägga skolgången efter mig måste jag ha fått kallelsen. Det börjar bli bråttom.
Vilket ger mig mer ångest.
Trött på att behöva oroa mig, trött på mitt humör, trött på mig själv och trött på att vara trött.
ge mig styrka!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback