marvidsson.blogg.se
my life in words.

Släppa alla måsten

En nyduschad Marinah har nu intagit stoffläge för denna kväll. Med ipaden i knät och nermyst med kuddar runt omkring mig håller jag nu kväll. kan ju inte direkt påstå att det har varit en jobbig eller direkt ansträngande dag. tvärt om. Lugn och skön. Som jag skrev i tidigare inlägg tog jag ett städ ryck, fick dammsugit och tvättat av golven. Det är väl det enda vettiga jag gjort. annars har jag stort sätt inte gjort för mycket. Matlagningen fick mormor stå för, då jag är totalt värdelös framför spisen. så SNAP! Att stå i köket är ingen kvinnorgöra. det är jag ett levande exempel på. Ska sanningen fram så vet jag knappt hur man kokar ägg. Så illa är det. 
 
i skrivandets stund sitter jag och försöker få tiden att gå, småtittar emellanåt på tv, och där visas något med Robert Wells (stavning?!) ni vet han som spelar piano. Mormor är ute med hunden och jag inväntar att hon ska komma tillbaka så vi kan ta lite kvällsfika. Något av en tradition nu, att efter 21:00 rundan med hunden så är det fika. oh vad jag älskar kvalitets tid med mormor! <3 
Så otroligt skönt att vara här hemma i Billesholm. Slippa alla måsten och bara vara. Sånt behövs ibland.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback