marvidsson.blogg.se
my life in words.

vem har sagt att vi är normala?

Nu närmar det sig verkligen med stormsteg tills det är dags för skolavslutning. Nästa torsdag går jag på sommarlov, då har jag två år avklarat på denna skola och ett återstår. En sak är säker (så som det känns nu) och det är att min internatplats kommer jag att säga upp. Inte ett år till här. Kommer typ att bli forever alone då min syster inte går kvar, och alla andra nära går ut. Ibland suger det verkligen att man inte skötte skolan bättre i högstadiet. Kunde ju tagit studenten med detta året, om jag bara hade sluppit att läsa upp betygen ett år. Men det är lätt att vara efterklok. 
Denna skolvecka har bestått av tre dagar, eller snart har den det. Endast skola mellan måndag-onsdag, så imorgon blir det hemfärd. Kunde lika bra ha stannat hemma ikväll när vi endå var och lämna sakerna hemma. Tömde mitt boende på internatet idag så att jag slipper ta allt i sista minuten. Lätt att det blir för mycket. Vilket inte märks förrän man står här och ska packa ner allt igen som man dragit hit under årets gång. Menmen. Som sagt, imorgon är det hemfärd och denna tös ser fram emot kommande helg. Eller de kommande helgerna. Nu till helgen är det motorshow i Staffanstorp. Bara massa gamla bilar och rockabilly teema. Gissa vem som är glad!? Nästa helg är det syrrans student, och helgen där efter är det Barncancerfondens barnfestival, där jag ska jobba. HELT gratis! Känner mig lite småvuxen som ställer upp på en sådan sak, något jag aldrig skulle gjort för ett par år sedan. Man växer upp förr eller senare, det är väl så man brukar säga? :)
 
Avslutar detta inlägg med bild på mig, min fina mor och fina syster. Vem har sagt att vi är normala?
 
 
puss och kram!
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback